LGES, Avrupa’da uygun maliyetli elektrikli araç bataryaları için Çinli ortaklar arıyor
Güney Koreli bir şirket olan LG Energy Solution (LGES), Avrupa pazarı için ekonomik elektrikli araç (EV) bataryaları üretmek üzere yaklaşık üç Çinli tedarikçi ile görüşmelerini sürdürüyor. LGES’in bu hamlesi, küresel elektrikli araç endüstrisinin talepte önemli bir yavaşlama yaşadığı bir döneme denk geliyor.
Potansiyel ortaklıklar, Avrupa Birliği’nin Haziran ayında sonuçlanan sübvansiyon karşıtı bir soruşturmanın ardından Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara %38’e varan ek gümrük vergileri getirmesi nedeniyle artan rekabeti ele almayı amaçlıyor.
LGES’in gelişmiş otomotiv akü bölümünü yöneten üst düzey bir yönetici olan Wonjoon Suh, şirketin ortak girişimler kurmak ve Çinli firmalarla uzun vadeli tedarik anlaşmaları yapmak da dahil olmak üzere çeşitli stratejiler araştırdığını açıkladı. Bu ortaklıkların LGES’in lityum demir fosfat (LFP) bataryalarının üretim maliyetlerini üç yıl içinde Çinli muadilleriyle rekabet edebilecek düzeye indirmesine yardımcı olması bekleniyor.
Elektrikli araç bataryalarının temel bir bileşeni olan LFP katotları, batarya hücresi maliyetinin önemli bir bölümünü temsil etmektedir. Çin şu anda küresel olarak LFP katotlarının baskın tedarikçisi olsa da LGES, Avrupa pazarına hitap etmek için Çinli şirketlerle işbirliği içinde Fas, Finlandiya ve Endonezya’yı bu bileşenler için potansiyel üretim yerleri olarak değerlendiriyor.
Avrupa’daki elektrikli araç akü pazarı bağlamında, LGES, Samsung SDI ve SK On’un da aralarında bulunduğu Güney Koreli akü üreticileri yılın ilk beş ayında toplam %50,5’lik bir pazar payına sahip olurken, LGES tek başına %31,2’lik bir paya sahip oldu. CATL liderliğindeki Çinli batarya şirketleri aynı dönemde Avrupa pazarında %47,1’lik bir paya sahipti.
General Motors, Hyundai Motor, Stellantis ve Honda Motor ile mevcut batarya ortak girişimleri bulunan LGES, LFP batarya tedarik anlaşmaları için ABD, Avrupa ve Asya’daki otomobil üreticileriyle de görüşmeler yürütüyor. Bununla birlikte, uygun fiyatlı elektrikli araç modellerine olan talep özellikle bu segmentin bölgedeki elektrikli araç satışlarının yaklaşık yarısını oluşturduğu ve ABD’yi geçtiği Avrupa’da güçlü.
Şirketin hisseleri, Tesla’nın hayal kırıklığı yaratan sonuçlarından etkilenerek ve %0,6 düşüş gösteren daha geniş KOSPI piyasasından daha fazla düşerek %1,4 düşüşle kapandı. Suh, talepteki yavaşlama nedeniyle, ortaklarıyla anlaştıkları gibi, genişleme için bazı ekipmanların kurulumunun iki yıla kadar ertelenebileceğini belirtti.
Suh, kısmen iklim politikalarına ve diğer düzenleyici faktörlere bağlı olarak Avrupa’da elektrikli araç talebinin yaklaşık 18 ay içinde, ABD’de ise iki ila üç yıl içinde toparlanacağını öngörüyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.